5 %
OFF

Laluan ke Ulu Baram (Mowgli Venture)

diberi nilai 0 daripada 5

Jumlah: RM0

Apa yang menarik

• Akses ke Laluan ke Ulu Baram [Mowgli Venture]
    • Lawatan Long Beku (Perkampungan Pakar Parang)
    • Kota Long Akah Bersejarah

• 7 - 10 Disember 2023
    • 1 - 4 Februari 2024
  • Tempoh Tarikan / Aktiviti: 4 Hari 3 Malam
  • Adalah dinasihatkan untuk tiba di Miri selewat-lewatnya sehari sebelum lawatan bermula
  • Keluar dari Miri: Sebarang penerbangan pukul 5 petang dan seterusnya pada Hari ke-4
  • Semua aktiviti dalam lawatan ini melibatkan mendaki di kawasan hutan, batu kelikir dan sungai
  • Kecergasan pertengahan diperlukan
  • Tidak sesuai untuk kanak-kanak di bawah umur 12 tahun
  • Julat Dewasa: Umur 13 dan ke atas
  • Umur minimum untuk tarikan/aktiviti ini berumur 13 tahun dan mesti ditemani oleh orang dewasa

Laluan ke Ulu Baram (Mowgli Venture)

Terokai hutan Malaysia Timur tidak seperti yang lain!

Sertai Mowgli Venture dalam pencarian air terjun tinggi yang mempesonakan yang tersembunyi di dalam hutan Borneo. Mengharapkan yang terbaik daripada pengalaman semula jadi Sarawak dengan penginapan dan lawatan di kampung tempatan, tapak bersejarah dan hutan dalam dengan air terjun yang menakjubkan.

HARI 1
Perjalanan kami bermula dari pekan Miri di tempat pertemuan yang ditetapkan pada jam 7.00 pagi. Kami akan bermula cerah dan awal dengan sarapan pagi selepas itu kami memulakan perjalanan 1 jam 30 minit Pacuan 4 Roda (4WD) melalui jalan bertar ke Pekan Lapok diikuti dengan 3 jam lagi pemanduan di jalan balak ke homestay kami di Long San.
Selepas makan tengah hari yang lazat di Long San, pengembaraan sebenar bermula! Kita akan kembali ke masa lalu dengan menaiki bot seperti yang dilalui oleh penduduk tempatan di pedalaman Sarawak sejak dahulu. Kami menaiki bot di sepanjang Sungai Baram yang luas dan indah menuju ke Long Beku untuk melawat ahli kemahiran Penan tempatan dan menyaksikan proses pembuatan parang tradisional mereka. Kami kemudiannya akan menuju ke Kubu Long Akah yang bersejarah yang dibina pada tahun 1929, di mana banyak kisah kepahlawanan pernah berlaku. Hari itu berakhir dengan perjalanan pulang ke homestay kami untuk makan malam di mana kami berehat untuk membuat persiapan untuk hari berikutnya.

HARI 2
Hari ke-2 bermula lebih awal dengan sarapan pagi di inap desa kami sebelum kami menaiki 30 minit perjalanan 4WD ke denai U'ong Bilong, air terjun pertama pengembaraan ini. Perjalanan 45 minit kemudian kami tiba di kejatuhan ajaib ini. Nikmati berenang yang menyegarkan di kolamnya yang luas dan jelas dengan penurunan menegak yang tinggi di atas! Dari sana, kami akan mendaki ke arah Air Terjun The Three Sisters Keluan yang megah. Kenaikan ini akan mengambil masa hampir 45 minit, di mana kita akan tiba di tiga air terjun yang tersergam indah. Di sini, kami akan meluangkan masa yang baik untuk menikmati air terjun, berenang, dan makan tengah hari dengan pemandangan. Hari ini berakhir dengan pemanduan pulang ke homestay kami untuk makan malam ketika matahari terbenam.

HARI 3
Hari 3 bermula selepas sarapan pagi dengan meredah sungai selama 30 minit dari homestay kami ke denai. Di sini, kami meneroka permata kampung: air terjun San Slide & Dam Brothers. Kami menghabiskan hari di sini melakukan lompatan dan menikmati kolam air yang menyegarkan dengan hidangan makan tengah hari BBQ tepat di air terjun! Bersedia untuk banyak keseronokan dengan beberapa bot kembung dan terapung. Sebelum hari semakin larut, kami pulang ke rumah penginapan kami tepat pada waktu matahari terbenam dan menetap di malam terakhir kami di Long San.

HARI 4
Hari bermula perlahan dengan sarapan pagi. Pengembara boleh berjalan-jalan ke kampung berhampiran untuk melawat pemandangan tempatan di sepanjang Sungai Baram. Kami akan menghabiskan baki waktu pagi dengan berkemas sebelum menaiki satu perjalanan terakhir 4WD pulang ke Bandar Miri untuk menamatkan perjalanan.

Lokasi

7-Eleven Miri Times Square
Tarikan / Masa Aktiviti: Hari 1 – 06.45 AM hingga Hari 4 – 05.30 PM
Masa Ambil / Bertemu: 06.15 PG – 06.30 PG

• Akses ke Laluan ke Ulu Baram [Mowgli Venture]
    • Lawatan Long Beku (Perkampungan Pakar Parang)
    • Kota Long Akah Bersejarah

• Kecergasan pertengahan diperlukan
  • Tidak sesuai untuk kanak-kanak di bawah umur 12 tahun
  • Julat Dewasa: Umur 13 dan ke atas
  • Tiket ini tidak boleh ditunaikan jika tidak ditebus pada tarikh yang dipilih.
  • Tempahan untuk tarikan/aktiviti ini hendaklah dibuat tiga (3) hari sebelum tarikh lawatan yang dipilih
  • Semua tiket hanya sah pada tarikh yang dipilih
  • Untuk menebus tiket anda, sila teruskan ke kaunter tarikan
  • Anda tidak perlu mencetak tiket. Hanya tunjukkan kod QR melalui telefon anda
Bagaimana saya akan menerima tiket? Setelah selesai pembayaran, anda akan menerima emel berserta kod QR dan lampiran PDF yang lengkap dengan butiran tiket serta-merta.
Bagaimana saya boleh menebus tiket saya? Anda hanya perlu menunjukan kod QR menggunakan telefon bimbit anda di kaunter/staf/ operator. Tempat tarikan akan mengimbas kod QR anda untuk mendapatkan maklumat tiket.
Adakah tiket ini boleh ditunaikan kembali jika saya tidak mengunjungi tarikan tersebut? Sila baca Polisi pembatalan and Terma & Syarat untuk maklumat lanjut.